Presa Curată

Portal de ştiri

Cu câţi bani „a uns” Orban patronatele televiziunilor?

Spread the love

O estimare apărută în presă arată că în ceea ce priveşte banii publici daţi de Guvernul Orban:

Grupul ProTV ar putea încasa între 600.000 și 650.000 de euro.

Grupul Intact (Antena 1 şi Antena 3) ar putea încasa între 480.000 și 520.000 de euro.

Kanal D, dacă ar avea ratinguri ca în aprilie, ar putea lua de la Guvern între 320.000 și 350.000 de euro în fiecare din cele patru luni.

Prima TV ar putea încasa 50.000-70.000 de euro.

România TV ar putea încasa 160.000-190.000 de euro.

Digi 24 ar putea încasa 100.000-120.000 de euro pe lună.

B1 tv  între 40.000 și 60.000 lunar.

Realitatea Plus între 25.000 și 40.000 de euro în fiecare lună.

De asemenea, B1 tv a aplicat în plus şi la împrumuturi bancare garantate de guvern.

După anunţul Guvernului Orban care a alocat 40 de milioane de euro “pentru presă”, majoritatea staţiilor de mai sus şi-au pierdut simţul critic faţă de orice acţiuni ale puterii, oficialii guvernamentali defilând în general nederajaţi de întrebări pe toate posturile tv.

Mai mult, premierul Orban cât şi ministrul Vela au arătat că sunt deranjaţi de întrebări invite şi aşa destul de rar ale jurnaliştilor de teren.

Mai multe zone de presă, majoritatea din online, au anunţat că nu vor aplica la fonduri publice de la Guvern, pentru că acestea nu au legătură cu principiile meseriei iar banii nu ajung oricum la jurnalişti, în ciuda a ce susţine Guvernul, ci la societăţi comerciale şi patroni, alte zone din online aplicând totuşi la bani publici daţi de Guvernul Orban.

Au anunţat că nu vor aplica la bani de la Guvernul Orban Press One, Podul, G4 Media, Recorder, Newsweek.

Fii patron Presa Curata!

Categorii

error: Content is protected !!