Presa Curată

Portal de ştiri

Netflix, compania care a schimbat modul cum oamenii se uită la tv

O analiză Reuters bazată pe mai multe studii de piaţă indică faptul că în ultimii ani oamenii şi-au schimbat comportamentul cu privire la consumul pieţei de televiziune. “În trecutul nu foarte îndepărtat, telespectatorii erau nevoiţi să aştepte o săptămână pentru următorul episod al filmului lor preferat, distrubuit de reţele de televiziune în bucăţi de câte o jumătate de oră sau o oră.
Spread the love

Ajunse prea repede în 2019, companiile de tehnologie şi media au ajuns să răstoarne acest program iar majoritatea oamenilor care folosesc servicii de streaming tv din SUA urmăresc în medie 4 ore de conţinut într-o singură zi, potrivit unui studiu Deloitte. Ca să înţelegeţi cum oamenii au ajuns aici uitaţi-vă la creşterea Netflix.”

Studiul arată că reţelele de cablu au început să-şi piardă audienţa tradiţională a showurilor săptămânale pentru că, în Era Netflix, oamenii au început să nu mai urmărească şi nici să mai fie atenţi la orele tradiţionale de difuzare.

Exact în momentul în care programele de televiziune au început să piardă din audienţă, Netflix a investit puternic în conţinut original. În 2011, Netflix a încheiat un acord pentru primul serial original, thrillerul politic “House of Cards” pe care l-a lansat în februarie 2013 cu primele 13 episoade în primul său sezon. A urmat în iulie un întreg prim sezon din “Orange is the New Black”, iar spectatorii au fost agăţaţi iar schimbarea culturală s-a accelerat. “Binge watch”- vizionarea maraton- a fost alături de “selfie” cuvântul anului 2013 potrivit Dicţionarului Oxford.

Netflix a susţinut cu intenţie acest nou tip de consum lansând un sondaj ca să stabilească câte persoane au vizionat şi de ce, arată Reuters. “Datele noastre de vizionare indică faptul că majoritatea audienţei preferă să aibă un întreg sezon al unui show disponibil pentru a-l urmări în ritmul lor”, spunea directorul de conţinut al Netflix de la acea vreme.

În timp ce decada se încheie din punct de vedere tehnic peste un an, sfârşitul acestui an va fi marcat de către mulţi ca o concluzie a celei de-a doua decade a secolului 21. Şi în timp ce noua decadă stă să debuteze, tendinţa începe să se schimbe în sens invers.

Serviciul de streaming al HBO Max al AT&T va debuta cu un nou episod dintr-o serie originală pe săptămână, Walt Disney lansează săptămânal episoade pentru noi serii, incluzând aici “The Mandalorian” legate de Star Wars iar Apple a lansat trei episoade în acelaşi timp pentru dramele “The Morning Show” şi “See”- şi face acelaşi lucru pentru majoritatea celorlalte seriale Apple- urmate de un episod pe săptămână.

Companiile media speră că un program de lansare mai lung va genera mai mult zgomot şi va crea mai multă experienţă împărtăşită în rândul audienţei. Ca pe vremuri, se încheie analiza Reuters. La ora aceasta, compania Netflix, fondată acum 22 de ani, este una din primele 5 companii americane cel mai bine cotate din aşa numitul “FAANG”, cu 158, 3 de milioane de subscripţii în 2019 în 190 de state, incluzând aici 60,6 de milioane numai în SUA. Cu doar 6700 de angajaţi, veniturile Netflix pe 2019 au depăşit 5,25 miliarde de dolari, faţă de 4 miliarde de dolari obţinute pe anul 2018.

Fii patron Presa Curata!

Categorii

error: Content is protected !!